De kwaliteit van contact, de zorg- en dienstverlening en de kennis van onze zorgprofessionals zijn een heel belangrijke onderdelen van Het Andere Wonen. Alle vestigingen werken mee aan een periodieke kwaliteitsbeoordeling. Het kwaliteitssysteem laat zien dat er verantwoorde zorg geboden wordt. De stem van de bewoners en van zijn naasten zijn hierin als belangrijkste input vertegenwoordigd. Verder wordt getoetst op tevredenheid en werkplezier van medewerkers uit het team en de tevredenheid en werkplezier van de ondernemers. Uiteraard is het op peil houden van kennis aangaande de ontwikkelingen van dementie en andersoortige ziektebeelden als chronische aandoening een belangrijk onderdeel voor de kwaliteitstoetsing.

Door continu te bekijken wat we samen vinden van uw woonplek binnen Het Andere Wonen, kunnen we als organisatie en locatie beter sturen op de behoeften van u als bewoner en uw naasten.

RESULTATEN ZORGVRAGER-TEVREDENHEIDSONDERZOEK 2020:
(gebaseerd op de 10-klantbeloften van Kwaliteit@)

Tevredenheid gemiddeld 8,4
Hier voel ik me thuis 8,3
Ik voel mij veilig en geborgen 8,6
Ik vind het hier schoon en gezellig 8,0
Ik vind de sfeer fijn 8,4
Mijn naasten voelen zich hier welkom en thuis 8,5
Mijn naasten worden gastvrij ontvangen 8,6
Mijn naasten worden gezien en gehoord 8,5
Mijn naasten krijgen persoonlijke aandacht 8,5
Ik hoor erbij en heb zinvolle bezigheden 8,2
Mijn mening telt en ik kan mijn eigen gang gaan 8,1
Ik word actief betrokken bij het dagelijks leven 8,0
Ik word gezien en respectvol aangesproken 8,5
Ik krijg passende zorg en ondersteuning 8,4
Mijn gezondheid wordt in de gaten gehouden 8,6
Ik word op een prettige manier ondersteund 8,4
Mijn behoeften en wensen zijn bekend 8,3
Ik eet en drink gezond en gevarieerd 8,3
Mijn eten is smakelijk en verzorgd 8,3
Wij eten gezellig samen, bezoek is ook welkom 8,1
Mijn voedsel is veilig gekocht, bewaard en bereid 8,4
Hier doe ik ertoe en mag ik mezelf zijn 8,6
Mijn welzijn staat voorop 8,8
Mijn wensen staan centraal 8,4
Ik krijg oprechte aandacht 8,6
Ik maak persoonlijke afspraken over mijn welzijn 8,2
Ik word persoonlijk benaderd 8,4
Mijn wensen en voorkeuren zijn leidend 8,0
Mijn afspraken worden nagekomen 8,2
Ik heb medewerkers om mij heen die ik ken en vertrouw 8,7
Ik en mijn naasten krijgen tijd en aandacht 8,7
Ik zie dagelijks vertrouwde gezichten 8,9
Ik krijg structuur, rust en regelmaat 8,6
De medewerkers nemen verantwoordelijkheid voor mij 8,6
Ik en mijn naasten maken zich geen zorgen en zijn gerust 8,4
De medewerkers zijn alert op mijn gezondheidsrisico’s 8,8
Alle medewerkers werken goed samen, voor mijn welzijn, zorg en veiligheid 8,6
De medewerkers zijn professioneel en werken met plezier 8,2
Ik ervaar dat de medewerkers deskundig zijn op hun vakgebied 8,6
Ik ervaar dat medewerkers van elkaar leren 8,0
Ik ervaar dat medewerkers het iedere dag weer beter willen doen 8,1